Tuesday 11 December 2012

HANTARAN : BEKAS CINCIN

wah bende dah lame beli tp baru nak story.

penat tau carik bekas cincin yang berkenan di hati. pergi 1 klang tak jumpe. ala aku bukan kaki jalan jajauh kan shah alam tu dah rase jaoh sangat asenye kaki melangkah.  bile tanye sume kedai yang dorg jual cume bekas ala biase2 tu je. kalau nak yang popoyo sangat kene sewe le der.. nak sewe pn makan sampai rm80 ke rm100 baek aku beli! kalau nak pakai letak kotak habib terus mcm... ala tak nak! nak bekas kerawang2 jugak..

pada suatu hari aku ngn ubby g la plaza alam sentral shah alam niat d hati nak mencari deco2 untuk buat hantaran nnt. jalan punye jalan punye jalan kaki kami terhenti di hadapan sebuah kedai yang agak terpencil / tersorok. wah! tengok ni!!!!!! tak pernah nampak kat mamane. weeeeeeee mase tu hati dah teramat berbunge sbb nampak bekas cencen idaman.

kami teros masok kedai tersebut tak tanye bende lain dah stret tu de poin tanye aunty kedai tu bekas cincin tu brp ringgit? aunty kate kalau beli single harge rm145 klau nak beli yang dah siap deco dengan bunga dip diamond same kaler dengan bekas cincin ni hagenye rm399. eeeee mahalnye.. tp sebelum aku buat kate putus aku berfikir sejenak ape  nak buat dengan bekas cincin berkenaan slps majlis nnt?? ok ade 2 perkare yang terlintas :
1 ) jadi tempat simpan pin dan seangkatan dengannya 
2) bekas cincin la
3) SEWAKAN? pk balek nnt

huhuhuuuu ok fine aku decided nak beli jugak bekas cincin tuh nak beli 2, 1 untuk aku 1 untuk ubby. boleh kurang tak rege? alaaaa tak bole la yang sbb kami bg free stand cincin ni, kalau tidak kene beli 1 stand ni rm6. eeeiiiishhh batak! ala yela aku pn bukan org yang ske dok menebeng kat kedai lalame smate2 nak mintak kurang harge. so takpe la deal la amek 2. ok total rm290. hmmmmm

yey! saye ade bekas cencen cantek! da bole kawen

2 biji yang akan dgunakan untuk hantaran


ade diamond kat atas bekas wow mcm crown

ha ni la stand die yang free sangat tu.


KALAU TAK BELI BEKAS CINCIN MAHAL PN BOLE JE KAWEN. TAKDE DLM SYARAT PN PASAL BEKAS CINCIN NI. SENGAL

1 comment: