Monday 23 April 2012

HANTARAN : KOTAK HITAM

weee!!! da beli kotak hantaran utk aku.  HEBAT.  rase sangat HEBAT. saye beli kotak hitam ni sbb saye saaangat suke kaler hitam. parent aku pn bekenan ngan kotak hitam tu.  ekceli dorang soh aku beli menatang tu.  bile aku tgk je kotak tu mmg cinte pandang pertame lah.  beli ni kat GM sebijik ngn kedai kakak ipar adik ipar kat klang tu 6 bijik. ape tah name kedai die CINTAKU? RASA SAYANG? CINTA SAYANG? lebeh kurang tu la bunyiknye. sangat murah. aku servay kt GM Klang, 1 kotak hitam ni hargenye RM65. tak leh kurang langsong, kalau nak beli banyak kene tempah.  naseb baek time tu ade 1 je.  naseb baek jugak aku tak bute bute g order kat makcik tu.  gile mahal. 

2 hari kemudian, mase janjalan kat kedai kahwin banyak2 kt klang tu saye terserempak dengan kotak hitam yang sebijik jik jik mcm kat GM tu ha hargenye RM45 ko... dapat kurang kalau beli banyak.  saye kate nak beli 6 bijik. perghhhh 1 kotak ni jatuh RM38 ke RM35 cm tu.  fuyo. ape lagi gua balun la terus 6 bijik tanpa protes.  sbb katenye amoi cun tu kalau nampak hari ni kene beli hari ni kerane belum tentu bulan depan design ni ade lagi.  betol die cakap, selepas sebulan aku datang balek kedai die mmg betol takde design ni. design laen plak keluar.  tp tak bekenan di hati pn design baru tu.  sbb tu tak menyesal beli sebulan sebelum tibe design baru tu hah.

ini lah kotaknye.  ibu suruh beli kotak sbb suke barang tu tak terusik dek tangan tangan gatal yang ade kat sekelilingnye.  senang cite mmg puas hari lah dengan ape yang aku beli ni.  dengan kualitinye dengan warnenye dengan designnye dengan kekemasannye mmg tiptop.  lepas nikah leh letak kat umah snirik.  tak membazer menyewe tak tentu haler...  pastu nak kene pulang balek kepade pemberi sewe.  oh tidak.. duit duit  

mane 2 bijik lagi? simpan la sbb tak gune. MEMBAZIR!

RANCANG SEBELUM BELI.

No comments:

Post a Comment