Tuesday 10 July 2012

HANTARAN : CINCIN HABIB


Assalamualaikum cik wedding buat ape tu?  Aku nak gtau ko ni ritu kan aku nampak la bende yang mcm sparkle wink2 kat lirik mate kanan aku tau so aku teros toleh dan menuju kepade bende yg sparkle wink2 tu, wah ade kerusi aku duduk siap. 

Bby      : “Eheee… bby nak yang tu yg bulat cm bunge matehari tu”
Ubby    : “oo ha cantik tp kecik ek?”
Bby      : “eee bby mmg nak yang ni la. Bukan cincin ni kecik, jari bby yg besa la huh”
Habib   : “ye encik. Boleh sy bantu?”
Bby      : “ha sy nak yang ni. Yang ni. yang ni”
Habib   : “oo design yang ini kite kene ukur saiz yang cik nak dulu nnt sy cek stock”


Bby      : dlm hati ("e buruknye menatang ape ni? geli la nak mesokkan jari")“16?! Cube ukur cincin tunang 
              saye ni”
Habib   : “hehe.. cincin tunang ni saiz 14, nak saiz yang mane ek?”
Ubby    : “takkan nk gune 2 cincin 1 jari kot? Cincin tunang sblh kiri kawen kanan la. So amek saiz 16”
Bby      : “ala.. ok la..”
Habib   : “ok cik design dengan saiz yang cik nak ni ade stock. Err cik boleh tgk dulu ok ke tak cincin ni”
Ubby    : “boleh cuci tak cincin ni kat sini? Mcm tak kilat je”
Habib   : “oh boleh encik.  Nnt en cik bawa kad die dan cuci di sini FOC”
Ubby    : “nanti? Sy nak soh cuci skarang la bole?”
Habib   : “ooohhh so komfem nak beli la ni? Ha boleh2 tp kite buat setel pembayaran dulu, pas tu kami cuci”

KECINGGGGGGG!!TRIITT TRITTT TRITTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Habib   : “ok encik sila tunggu sebentar ye nak cuci cincin jap”
Ubby    : “ha k”
Habib   : “ini encik cincin, resit dan kadnya semua dlm beg ni. Terima kasih krn berurusniaga bersama HABIB sila datang lagi”

HHOOREYYYY!! Cincin beli suda.. nak carik bekas cincin plak. tq ubby! Yeyeh boleh kawen.  cincin ni aku yang simpan sbb ubby kasi aku simpan ngehngehngeh boleh la melaram slalu. tp ibu babah kate "TAK BOLEH! nah amek gamba je bole pastu simpan balek". ok fine..sadisnye. mari lihat cencen ngawen saye.





INDAHNYE DAPAT CINCIN.. hikhik


No comments:

Post a Comment