Tuesday 10 July 2012

HANTARAN : CANON EOS 1100D


Assalamualaikum cik wedding.  Kite nak show off kemere baru kite untuk buat hantaran nnt. Mumule kan kite g search2 kat google kemere ape bes. 


Ingat nak beli kemere digital tu je.  


Babah soh alang2 beli kemere beli je dslr teros.  Tp aku ase mcm mahal kot.  


Ubby pulak soh beli kemere yuna yang kat iklan tu kaler maroon cantik baru keluar iklan lagi.  tp tak sesuai nak tuka2 lens.  ala buat ape nak tuka2 bagai, nak gune untuk kite2 jela.


 ni ke? bukan yang ni, ini kemere bese kot.


ha yang ni kan? bukannnnnnn ni kaler pink bukan maroon


oh yang ni la! ha! yang ni la baru betol!


setiap gambar ade lagu ecceh

Oo okey so aku survey la mane kedai yang jual harge paling rendah dengan tawaran hadiah yang paling banyak.  5 tempat aku survey paleng rendah kat plaza alam sentral shah alam dengan klang parade klang.  Kat PAS shah alam tu hadiah yang die bagi beg ngn memory card.  Kat klang parade kalau by cash die bagi beg, memory card ngan tripod.  komfemkan ngn ubby nak warne ape.  maroon katenye.  


Cun! Tanpe lengah mase aku ambik risiko bayar dulu pagi by maybank2u amek petang lepas balek kerje kire2 jam 6 petang sbb stok mmg dah ade kat kedai tu tinggal amek je. tu pn aku selidik dulu la lepas tgk gambar kedai die kat tenet pastu bayar atas name FOTOKEM baru la rase sedap hati sket nak bayo.


Ubby marah sbb amek risiko bayar cmtu, habis nak buat cam mane stok ade 1 je kat kedai tu 1 lagi display.  Nak carik tempat lain ku malas dah, nak cepat setel je sbb aku banyak lagi bende lain nak pk. Petang tu balek aku ajak babah, ibu, cila ngn iman sesame g klang parade amek camera.  Babah tak bg aku g sorang sbb nak dekat malam dah so die suruh la sume siap g klang raramai.  Sampai sane carik parking carik kedai sebut name PIC org tu teros ckp “ooo u ASMA AMIRAH EOS110D maybank2u right?”  yessss op kos.  Barang aku die dah siapkan awal2 pastu bagi voucher hadiah yang kene claim kat counter pertanyaan klang parade tu.  Bile tanye hadiah untuk hari itu sudah habis.  Aku tanye la hadiah ape yang misteri sangat tu?  Pakcik tu gtau “hadiahnye sebuah kerusi bangku serbaguna”.  Haha! takde la power cm kusi ikea bawah ni.  aku tanye dewase leh duduk ke atas bangku ni?  pakcik tu kate "eh tak boleh la budak kecik je boleh". sengal.

Kat kedai kemere tu aku soh die ajar  care nak gune sbb aku tak pernah pegang dslr ni.  Lepas ajar basic yang aku paham tak paham tu aku noted yang penteng je kot yang lain boleh blaja sniri.  


Yang penteng tips je kot jangan pasang lens menghadap kemere ke atas nnt habuk melekat, kalau nak pasang lens kene menghale ke bawah.  Aku soh die pasangkan teros part2 kemere tu dengan tali pastu letak beteri ngan memory card skali.  Takde maknenye aku nak bukak katop bende yang tak perlu dibuke sepanjang penggunaan.  Lepas siap dah balik!  Tak sabar nak klik2 kemere baru ni. 


camera saye nak buat hantaran kat ubby nnt.

No comments:

Post a Comment