Sunday 24 March 2013

HEPI BEDAY SITI BALKHIS!!!

Selamat hari lahir cik SITI BALKHIS EFFENDI
yang ke 24
tanggal 19hb Mac 2013
tengah bulan kot ko nye beday ni. rasenye kocek dah takde tinggalkan sen lagi tp niat di hati nak juge gembirekan kawan yang sentiase ade kt sebelah di kale aku sangat memerlukan.  rase bersalah kalau nak sambut belatedbirthday utk makcik ni. jd aku perahkan hotak nk buat ape mase beday die nnt. 

15/3/13 - aku baru teringat beday die wahaaa sungguh tak patut.  aku start plan ape nak dibuat utk sambut beday baqis.  walaupun aku tak berape yakin dengan ingatan aku yg beday baqis ni 19/3, (maklumkah setahun sekali kan) tp aku nekad utk buat sesuatu. betol tak betol nombo 2.  jadi aku plan untuk buat suprise yang agak sengal dengan hanye berbekalkan rm100 rezeki yang titibe ade dlm akaun bank (Alhamdulilah dipermudahkan niat yang murni). last minute aku order brownies cake kat PN  UNA.  aku gtau nak kek 18/3 sbb 19/3 aku cuti sambut parents balek umrah.

16/3/13 - aku designkan kek tu nak buat cm mane sbb aku ni agak cerewet pasal bebende remeh cmni (poyoooo). aku order kek kosong pastu curah cekelet pastu letak name beday girl  je sbb aku mmg nak letak buah-buahan sniri.  nnt kalau order deco lelebeh aku takot money yang ade tak berape nak cukup (eeeee sedeh).

17/3/13 - kek yang di order dah siap buat cantik seperti yang dirancang. di ctu aku dah fikir buah ape nak letak tp sengal aku ni tak g beli terus buah yang aku nak tu (mmg ko ske buat keje last minit kan).

18/3/13 - yey! dah dapat kek!!!  untuk dapatkan kepastian yang esok beday baqis ke tidak aku tny la kat ika dengan dialog seperti di bawah :


lepas balik keje aku terus bersiap nak g beli buah utk dideco atas kek tu nnt pastu nak beli kad mumule ingat nak g JJ bukit tinggi carik mende tu sume tp memandangkan baqis ni jenis tdo awal so kene pegi tempat paling senang park ngn nak lari2 la. tp sebelum tu utk kepastian yang baqis tu ade kat umah ke tak... aku g tanye baqis sndiri dengan dialog berbaur seperti di bawah :

lame sangat tunggu die balas aku call la die nak tny tdo kol bape sbb nk wish kol 12 tengah malam bole? hahahahahaha!!! tp baqis tak dpt detected pn ape niat aku yang sebenanye.  baday girl demam malam tu lagi la mencicit aku berlari nak beli brg nk deco lagi gile la. sampai rumh teros berlari g dapo nak deco kek.

ini la rupe kek asal yang aku design tu.  tp PN UNA murah hati buatkan bubunge tu skali kire ngam la tu.  mekaseh ye. rm25

lepas ubby basohkan buah bermulelah operasi.  siap rase sket nyumnyum.
buah ni ade yang murah rm6.90 tp warne die cm pudar dan tak bermaye.  so aku beli yang rm10.99 nampak menggiurkan warnenye.

cantek buah stoberi kat tesco ni, warne merah menyale tp lembek sket

ubby tak bg aku letak buah ni kat name baqis sbb nnt nampak cacat.  mate aku tgk cantek so aku buat jugak


bagus la die lembek sket sbb senang lekat kat bubunge tu, takde lari lari buahnye. HEBATTT

                               
kat tesco mase perjalanan nak g tempat buah buahan aku terserempak dengan dress tido ni. waa comel so aku beli skali alang alang bole buat hadiah utk baqis. sbb mmg tak tau nk bg hadiah ape.

rasenye saiz ni ok kot utk die.  tawakal jela.

lame jugak aku nak cari kad kat tesco ni.  kad hepi beday sume tak tarik perhatian aku.  jd aku cariklah kad beday merangkap kad wish utk kawan baik.

ha nampak tak betape besanye hati aku tu. WITH LOTS OF LOVE hokey

emm kad AEIOU mmg feveret aku. sbb sume comellll blake.

ni plak ucapan sedie ade dlm kad tu.  I NEVER IMAGINED I WOULD FINE SOMEONE LIKE YOU. mmg itu lah dlm hati aku nak ckp kat baqis.

contengan berharge


ade pesanan kt bawah ni. sbb nye aku kai pensel je tak sempat nak carik pen.

from MIRA MASDAR, PJO KHALIB (ubby) n 'AISY AWDI (baby in tummy) kikikikikiii

terus bergegas ke rumah baqis.  da tido da die.... tp mak die kejutkan haha! ape la beday tido awal tak remaje betol. jadi aku masuk terus ke bilik die dan baqis mmg amat-amat tak sangke ade maknusie muncit datang bawak hepi beday sebelum waktunye yeyyy!!! kire suprise sengal ni agak berjaye la kan pade aku. huhuhuhuuu bangge dengan hasil kerje kepale hotak sendiri. seronok sangat bile orang yang rapat dengan kite HAPPY gile bile kite buat sesuatu utk die.



SELAMAT HARI ULANG TAHUN KAWAN.

SEMOGE TAHUN INI KO DAPAT SEMPURNAKAN SEMUE AZAM KO N VERY GOOD LUCK


No comments:

Post a Comment