Thursday 27 October 2011

HANTARAN : ALAS DULANG

ayyooo penatnye poket hari ni. smalam 25/10/11 kol 8.30pm aku ajak ibu ngan cila ngan iman bergegas ke KK Home Deco kat Klg tu. sampai2 tutup upenye. 

waktu berniage 
isnin - jumaat - 11am - 6pm. 
sabtu ahad ngn cuti umum - 11am - 8pm.

26/10/11 pas siap kemas umah sume dlm kol 12pm aku ngn family g KK Home Deco ni konon2 nak carik dulang tok kotak hantaran aku tu nnt. sbb nye sepupu aku kate kat sane sume ade. aku tanye dulang silver berkaki ade tak? dorang kate ADE.. ko pegi je mira. suummmmme ADE. ok ok. aku masok ngn cila je dulu sbb babah ngan ibu ngan iman nak denga ceramah ustad kat radio kerete.  masok2 je ctu ade CS die yang telampau peramah dtg kat aku. aku tanye die ade tak dulang hantaran tok kawen2 punye. die gtau aku kat 3rd floor. aku ngan cila nampak tangge je tp upenye CS td tu da guide kitorang tok nek lif. haha tak sangke ade lif. 

naek tingkat 3 yang aku nampak dulang bulat, dulang bakol, dulang skru2. ishh yang aku bekenan tu dulang letak cawan dah kene dah kaler silver takde kaki la plak. adoii ni yang lemau nk search lagi ni. aku tanye CS tu dulang yang aku berkenan tu ade tak yang ade kaki. die kate takde. alaaaaaaa buntu. aku pn round2 la kat 3rd floor tu sbb sumenye bakol ngan dulang. secare tibe2 aku menjeret tanpe sedar. HA!! haaaaa gune ni bole kot. canteknye.. ape tu??? aku nampak bantal segi empat disarung dengan sarung bantal yang ammmat gemerlapan. huyo jato cinte pandang pertame. aku teros capai tunjuk kat ibu ngan cila. dorang kate oo bole jugak. ibu aku tanye kat dak CS tu ok ke kai cm ni? die ni mmg pelek2 sket. bdk CS tu kate eh cantek la buat alas kan? kotak kaler hitam kan? best2la. ibu aku kerdip2 mate banyak kali. hummmm aku dengan bangge tanye ibu utk persetujuan. org amek eh? amek eh? ibu kate ha boleh la. 

heheheee tecapai hasrat. sonoknye. aku amek la 5 plastik. eh? ni ade 2 ke ade 1 ni?? CS tu tgk eh ade 2 la. sarong ni jual sehelai2 bukan 1 plastik ade 2 sbb setiap 1 ni ade tag harge. sengal la korang. aseng la awal2. bongok. menyusahkan betol. aku gtau die aku nak pileh yang baek2 sket. aku ngan cila mulekan pencarian 5 minit jugak la nak pilih tu.

dah setel carik sarong bantal aku tanye CS tu bantalnye ade jual sini tak? die kate takde. aku jeret lagi tanpe sedar. HA?? TAKDE?? CS tu kate kejap kak saye tanye yang jage cni. laa sengal lagi upenye kat blakang lemari sarong bantal td je. haha. aku mintak die carikkan 5 yang kembung2 tak nak leper. sbb sume yang die pegang tu leper2 belake. menjengkelkan ke permintaan aku? takde asenye. 

dah dpt baya la dow ape lagi. buat member card siap. ibu ngan babah kat 1st floor tak siap tgk lagi. aku ngan cila dah turun nak baya. bile siap kire2. aku bukak beg lagi sekali jeret tanpe sedar EI!! MANE PURSE AKUH?! uncle cashier(bos) tu dah buat muke panic. ingat aku takde duit nak baya la tu.  lantas aku pejam mate pk mane natang tu. oh baru aku ingat dlm kerete td aku berenti kat petronas beli cap ibu dan anak candy bawak kuar purse saje. bile masok balek kete aku tak letak dlm beg. aku pn berlari naek 1st floor mintak kunci kerete kat babah. cila lak CS tu dah soh duduk isikan borang cabutan bertuah utk aku. dpt 2 borang ok. naseb baek ade dlm kete.  kalo tak duit ibu la jadi mangse. hehe. masok je building KK aku teros g kaunter pembayaran. kecinggggg RM264.60. lepas less 20%. siap bayar, aku sign kat card terus letak dlm purse. CS cop redeemed atas resit. cila da masokkan borang cabutan bertuah tu dlm box dorg. aku disuruh isi borang card tu. siap isi CS tu amek borang card. aku tipon ibu tanye dah setel ke kat atas? ibu aku panggel lak nek atas tgk beg tok goodiesssss. bincang2 still ade idea laen dr babah utk beg goodies tu so kitorg turun nak balek dah. 

tibe2 aku terase mcm nak membazer lagi. aku tanye CS ade tak tempat utk letak bunge rampai? nak 3 je kot. pilihan pertame aku tak berkenan. bebese je gelas kaler puteh. cantek tp aku yang tak berkenan. pastu aku nampak kat dlm lemari display ade tempat bulat comel itam silver perrghhhh aku teros tanye harge berape. wah jadik aje. babah pun setuju. ibu suke. yeyeh!! pegi la aku kaunter sekali lagi tunjuk kad 20% less kecinggggg RM47.90. setel. balek umah. penat!!

enjoy ya pic ni sume.

KK HOME DECO

ni iman. adek aku. die nak tangkap gamba landing2 atas plastik ni.

ni bantal alas kotak hantaran aku. aku beli 5 aje. satu RM5 je.

iman nak kap gaba tas bantal plak.

ni lah cinte pandang pertame aku. kelip2 lampu disko.


eh mmg aku suke lah. good2 je asenye. aku beli 5 gak. sbb hantaran nak bg lelaki 5 je kan.


harge RM59.90 sehelai. member dpt RM47.90. so total RM239.60.


last minit tepk nak beli. tempat letak bunge rampai. buat syarat jek.

aku beli 1 set ni ade 3 bulat2 ni dengan dulang sekali. hoho sume aku masok dlm kotak nnt. senang cite. harge die RM59.90. member dpt RM47.90.

overall KK ni mmg best. barang die sume harge berpatutan. puas hati la kalau beli pn sbb barang2 die sume nampak utuh. tak nampak mcm senang2 nak crack la. tp kalo baling ke lantai opkos pecah jugak.

VERY TERIME KASEH LA UTK CS YANG GUIDE MIRA MASDAR SEPANJANG PENCARIAN & PEMBELIAN DI SANE. KORANG MMG SPORTING. NAEK TURUN TANGGE 10 KALI PON TAKDE HAL PUNYE. SORI SANGAT YE CIK CS, I LUPE NAK TANYE NAME U UTK TERAP KAN DLM BLOG I.

TERIME KASEH YANG AMAT SANGAT JUGE DITUJUKAN KEPADA IBU, BABAH, CILA NGAN IMAN SBB TEMAN DAN LAYAN KEPALE SAYE SETENGAH HARI NI.
MMMUAHH! LOVE UOLSSS.

No comments:

Post a Comment