Thursday 24 November 2011

MPK

eii??en3 pasal ape ni??MPK? saje je nak letak info pasal MPK ni. ekceli hari2 aku lalu kat cni. tp 1st time aku jejakkan kaki kat MPK ni pade 23 haribulan 12 tahun 2010. aku g MPK ni sebb nak amek document kat JABATAN PERANCANG BANDAR. bile aku masok bangunan MPK neh, wah... terujenye bukan kepalang. hebat interior kerajaan tempatan kite ni. banyak unsur2 permodenan diterapkan tetapi masih mengekalkan seni veteren pada bangunan serba purba ini. mane taknye. bangunan ni dah ade mase arwah TAN SRI P. RAMLEE lalu bangunan MPK untuk filem ANAK BAPAK. haaa lame an? pade aku lame la.


MAJLIS PERBANDARAN KLANG
BANGUNAN SULTAN ALAM SHAH
JALAN PERBANDARAN
41675 KLANG, SELANGOR DARUL EHSAN

Tel : +603 - 3375 5555, +603 - 3371 6044
Faks : +603 - 3372 0344
Email : aduanmpk@mpklang.gov.my
P/s : ni je info aku nak letak. ok kan? wahaa..

bangunan ni bertentangan ngan trademark KLANG (pic atas) neh.
ini MPK!! haa.. aku masok lalu pintu depan ni la. pastu die kate JABATAN PERANCANG BANDAR tu dah pindah kat bawah la dek. aku  ngan yanti pn terpinge-pinge. ingat dekat. lepas tanye2 amek kau!!


menapak la.. ape lagi. tinggi nyot tangge die. da la tinggi besa2 plak tu. siyes bepeloh

naek turon naek turon. amek document. tinn!tinn!! da sampai kat atas balek. jalan ni nampak sempet. banyak lak tu kete lalu. kire mmg kene melintas la. kalo tak tgk kiri kanan insyaallah arwah kot. kubo dekat saje.

aku g ngan kak yanti. haha.. orang baru lepas pantang. penat lak aku nak tunggu die nek tangge. terhegeh-hegeh. mulot biseng lak tu. mane tak penat. die penat aku lagi la penat. da la aku gemok. nak kene layan die membebel plak. leteh sungguh.

see.. da sampai pon tempat parking. aku ingat aku sorang je tak jumpe tempat parking. upenye ramai eh.. ke ni mmg tempat parking? sebelom nek kete tu aku cek dulu ade tak kertas2 hikmat di tinggalkan pada kaca kereta. oh takde.

tgk kiri kanan. selamat! masok kete cepat! bahaye. pantas kuncikan kerete anda. yeyy! berjaya! mari kita ambil gambar kenangan sempena kejayaan mira dan yanti. klikk! dah. jum balek opis. nanti kak liza marah pulak lambat2.
arios.

No comments:

Post a Comment