Friday 25 November 2011

JANGAN GUNAKAN KEKERASAN TERHADAP KANAK KANAK

kawan-kawan, gamba-gamba di bawah menunjukkan kesan lebam dan jari kelingking ku bedarah. aku pukol iman sbb aku tengah bengang dan die buat hal yang masih boleh dibetolkan. panas baran tidak membawa kepade penyelesaian sebaliknya penyesalan. sori iman. lengkali tak buat lagi. 

cila kate aku dera die. so nak call panggilan nur 15999. tp pade aku budak kecik kalo tak ditangan-tangankan die tak tau mane boleh buat mane tak leh buat. ibu aku kate plak kalo kite pukol kanak2 nnt mereka lali dengan pukulan tu langsong tidak mempedulikkan kesilapan yang dilakukan mereka. mumule aku membangkang keras dengan jiwe rage yang kukuh.

sekarang aku akui keras dengan raga yang runtuh atas kepale aku setelah memerhatikan iman semakin berani melakukan kesilapan sambil menepuk-nepuk punggungnya 10cm dihadapanku sambil menjelirkan lidah apabila die dimarahi aku. sekarang aku tidak lagi menggunakan kekerasan fizikal terhadapnya tetapi aku lebih kepada pembasuhan minda. hasilnya sangat memuaskan. terima kasih ibu.























padan muke ko pompuan. tak leh kene air..... pedeh do.

No comments:

Post a Comment