Friday 25 November 2011

nonton yuk

aha. baru je aku bangge2 cite pasal astro first tak yah gosok baju tak yah bazer letrek tak yah bazer aer. titibe ade dare sengal lompat lompat ajak aku nonton wayang. haihh malasnye. tp seb bek ibu ade tiket free. jadi aku ambek kesempatan ke atas tiket free tersebot. sebelom pegi tu aku soh la cila checkitout ade wayang ape, kol berape, buat tempahan!

MBO Harbour Place-Klang

2D - PARANORMAL ACTIVITY 2 (PG13) - ENG
1:45PM 5:30PM 10:45PM

3D - SHOCK LABYRINTH : HOUSE OF HORRORS (PG13) - JPN
12:00PM 3:30PM 7:15PM 9:00PM

FASTER (18) - ENG
12:15PM 2:15PM 4:15PM 6:15PM 8:15PM 10:15PM

GREAT DAY (U) - CAN
12:00PM 1:45PM 3:30PM 5:15PM 7:00PM 8:45PM 10:30PM

HOMECOMING (PG13) - MAN
11:45AM 1:30PM 3:15PM 5:15PM 7:00PM 8:45PM 10:45PM

KAVALAN (PG13) - TML
12:30PM 3:30PM 6:30PM 9:30PM 12:30AM

KHURAFAT (PG13) - MLY
12:00PM 1:45PM 3:30PM 5:15PM 7:00PM 8:45PM 10:30PM

POCONG JUMAT KLIWON (18) - INDO
12:00PM 3:30PM 7:15PM 9:00PM

PUCONG (18) - INDO
12:00PM 3:30PM 7:15PM 9:00PM

RED EAGLE (18) - THI
11:45AM 2:00PM 6:15PM 10:45PM

SEASON OF THE WITCH (18) - ENG
1:45PM 5:15PM 10:45PM

SIRUTHAI (18) - TML
12:30PM 3:30PM 6:30PM 9:30PM

THE TOURIST (PG13) - ENG
4:15PM 8:45PM

THE WAY BACK (PG13) - ENG
12:45PM 3:15PM 5:45PM 8:15PM

tengah aku baru nak telelap dlm bilik sejuk gelap denga cila jeret weeeehhhh!!! ade cite antu weh!! jum kite g tgk! tp tak book!!! kene datang sane beli tiket!!!! wa.. itu yang malas tu, nak kene berato, nak kene pileh movie, alaa.. malasnye. tp sbb tiket free. aku layankan jugak. setelah mendapat kate sepakat. aku ngan cila pn bersetuju tgk cite seram ini. seram ke??? ade org kate seram (aku tgk tak seram pn. err.. bole la.) :

KHURAFAT (PG13) - MLY
5:15PM
ha.. aku amek yang petang punye. pasal malam aku da janji ngan ibu nak g bli makeup die. waktu komfom nak pegi ni kol 4.45pm. agak-agaknye sempat ke nak keja wayang kol 5.15pm tuh? siap solat sume aku kua umah kol 5.10pm. aku bese tgk wayang kat MBO harbour palace ni jek sbb tak ramai org. kalo nak diikotkan wayang kat JJ bkt tinggi lagi dekat 3 minit boleh sampai tp aku rimas la ramai-ramai lage-lage montot ni. geli. kalo MBO ni 9 minit ade kot. tp langsong tak sesak, selese dan aman. kali ni tgk wayang 1st time naek mr bulu-bulu (hadiah beday) cila n die yang drive. sape ajak die la bawak an. aku dok seblah saje.

sampai kat MBO ni kol 5.30pm, ini kerane cila yang drive. sangat lembap dan terhegeh-hegeh. nak kene berato beli tiket lagi? sengal la. tambah lambat la ngok. takpe2 tiket free. ha ni la suasane kaunter tiket kt MBO port klang. langsong tak buat kepale aku serabot. hidop MBO port klang!!!! port klang eh? mase beli tiket tu kakak tu kate "cerite dah mule la cik". cila membalas "eh takpe2 nak jugak, lambat siket aje". kakak yang muke penuh kehairanan itu lantas memberi tiket kepada cik cila. haa kan aku dah cerite hari tu aku kalo sampai panggung mmg cerite wayang dah lame mule...

tak sempat nak beli snack la!!! tgk takde org pn. tp nanti kalo beli komfom aku dok lalame mileh mende yang nak dibeli. tak yah lah. teros naek panggung gitu.

time masok cni da gelap dah. panggung no 5 A11, A12 ujong sekali. kitorang dapat seat biase jek pasal couple seat da penoh. sepanjang-panjang wayang tuh aku men msg je ngan PJO. pasalnye aku kan tak ajak die. kongkonon amek ati la ni. layan je msg die. tiap2 kali aku pandang cila die tengah tekop muke die. aku tak paham kenape. kalo takot tak yah la tgk. rimas la aku. ape yang aku dapat simpolkan crite ni ialah
"menarik, antu die mmg nampak acam antu. terlalu seram seperti yang digambarkan rakan-rakan sekerje ku itu mmg tidak. terlampau terkejut juge tidak. tp ok. bole la nak seram tu sbb ade gak yang tejeret-jeret. untuk keseluruhan cerite tu cun n aku ase aku nak tgk lagi. huhuhuhuhuu." 

bile tgk wayang ramai melayu ni kan mmg ramai yang nk jadi pengarah. banyak ngomel ngomelan yang aku denga sepanjang cite wayang tu disiarkan. contoh paleng dekat yang aku leh denga :
"eh sape makcik tu sebenanye!". 

"wah.. sempat plak die bawak mayat tu, balek sorang suda ah". 

"hekeleh bilek mayat mmg kene gelap macam tu ke?? tak yah pn tak pe kot". 

"eh bole ke die tak ingat ape die buat? die yang bomohkan pompuan tu die tak ingat plak, maknenye die selalu buat ke. tak logik tak logik". 

"elehaii.. nak bukak lampu pn masokkan la mayat tu dulu nanti tekejot snirik plak". 

aku bangge sbb aku tgk wayang ngan orang-orang berdarah seni ni.

abes wayang ni kol 6.45pm. sampai umah 7.10pm. sedang elok la tuh. parent aku pn tak marah sbb tak langgar maghrib. huwarrggghh!! aku tgk wayang ni lagi sekali minggu depan kot. sbb hari ni kene balek kampong la pulak. oh lupe. kepade PJO. sangat sorry sbb tak ajak. kamu kumpol wet kawen dulu ya. nnt da nikah kite g tgk midnight hari2 okeh. bye nak siap. mmuah!

No comments:

Post a Comment