Thursday 3 November 2011

MIRA rase nak kahwin la

mira rase nak kawen? ha ah.. kalo ikotkan ikat janji merpati sejoli nak nikah kahwen lepas 2 tahun bertunang.  hari tu tunang 1/5/2010. so nak kene nikah 1/5/2012? tu hari selase la dol.  emm nak ikot tarikh yang aku senang ingat 10/11/12. tp aku ase cam dah gatal sangat pulak.  ah ha! oleh itu aku dengan sewenang-wenangnye meletakkan tarikh janji sehidup semati pada 03/03/12. senang ingat ke tu? senang kot. takpelah. tak saba punye pasal baham sajelah. jadinye tahun 2011 aku ni adalah tahun siap sedie sepenuhnye untuk majlis tersebut.  

ade orang kate "ei semangat gile ko nak rancang dari sekarang. 2012 tu lame lagi beb". eh? bodo la orang yang cakap tu, nak kawen kan mestilah semangat. tambah2 aku yang memang sedie poyo tak tentu pasal ni plus2 semangat la ngok.

untuk beginning neh aku ngah carik port cun kursus kawen.  aku serve2 tenet jumpe la kursus anjuran pejabat agama islam daerah klang. tengah aku kusyuk fill in da blank tu en faiz datang menyergah "ooo mira nak g kursus kawen ke? ha ni mira g kat MAIS shah alam. abang komfom mira takkan ngantok punye.  mmg kelako abes. makanan die pn sedap-sedap".  mulenye aku tak setuju senada dengan ego aku yg memuncak "ah! jaoh siot! mcm dekat2 takde kan" keadaan dingin td tersentap dek teriakan dari kak yanti "ha ah mira! baek ko g je kat shah alam tu.  akak g kursus yang kat ********* tu mmg tah hape-hape. mengantok gile.  makanan tak bes.  siap tak cukop mase lagi!". wah.. fine2 perlahan demi perlahan aku kikis ego aku untuk menurut cadangan abang faiz yang disokong penuh oleh kak yanti.  menciklah!! da lah.  aku nak g tipon kakak2 JAIS tu buat bookin'.

TERIME KASEH ABG FAIZ NGAN KAK YANTI.
JASA MU DIKENANG.

2 comments: