Friday 4 November 2011

RUMAH SAYA - by iman mirza masdar

smalam kol 6.50pm aku ngah merehatkan diri sambel tgk channel 615. iman ngan babah tak balek lagi neh dorg g men beskal kat dewan kg idaman. hmmm kol 7.00pm dorang baru sampai umah. babah teros sisiap nak tgu azan maghrib pastu 7.50pm die gerak g pat kije. kol 8.50pm aku terdenga sore sayup2 "kak long, belikan kertas warne2 weh. iman ade kertas warne biru ngan kuneng aje. kerete iman nak warne merah, pokok nak kaler ijau, kayu die nak kaler coklet. belikan eh?eh?" menyampah aku denga! "hisyy td siang2 bute babah ade ko tak nak soh beli!!! ni da mamalam bute ko nak soh aku kua plak!!! ngangade eh ko man!" tp aku kua jugak la kol 9.30pm beli la kertas warne2 tu satu kaler RM0.60. aku bli la kaler merah, ijau, cuklat, pink ngan biru caer siap beli satu rim ketas lukisan RM3.50. sampai umah kol 10pm iman da tdo. cila gtau esaimen die kene siap malam ni jugak sbb esok cekgu nak kolek. wah menyirapnye denga.



ini hasel yang die buat aca2 kat skolah td. e.. so aku ngan cila bercadang buatkan je la yang baru tp nampak mcm die yang buat. bole kot.




kitorang telupe nak tgkap gamba mase aku lukes. cantek an.. mumule cila nak kokoyak ketas pakai pen, halus2 koyaknye. aku gtau die ni ko buat ke iman buat? oleh itu kami tiru care iman koyak2 ketas kaler seperti gamba pertame td.



ini kerete warne merah. kate iman nak kaler warne merah acam kerete kak la. kenari la tu



ni cila si lembap aku buat seblah kiri gamba da setel. cila tak setel2 lagi. kononnye nak koyak secantek mungkin. kol bape nak tdo ni. ngantok gile da ni. malas layan. aku tinggal die buat songsorang aku tgk CSI-NY wahaaa..



aha pokok aku buat. natural gitu



cila mengambil keputusan untuk koyak sebesa alam sbb die da ngantok menjadikan esaimen ini siap sebelom waktu yang dijangke. SUPERB! okeh da siap. zoom kan. ei! dekat sangat ni!



jangan la jaoh sangat!!!



aha.. CANTEK!!

keesokan harinye die bawak g skola. tak cakap pn terime kaseh ke ape ke. sunyi je. tak besyukur langsong orang da buatkan. siap tules name die lagi kat belakang ketas lukisan ni. NAMA : IMAN MIRZA MASDAR. KELAS : 1 BESTARI. TAJUK : RUMAH SAYA. amboi.. bukan maen tajok. balek skolah, aku tanye die "weh iman cekgu ko kolek tak ketas lukisan yang ko ye ye nak anta tu?" iman jawab ngan penoh tegese gese "ha cekgu tak amek sbb die lupe la kak long. nnt minggu depan ade lukisan baru iman anta. k lah iman nak kua maen ni. bye!". eh? aku sengal ke die yang sengal? benci la!

FIKIR SEBELUM BUAT

1 comment: